Podstawowe informacje

Liczba graczy: 2-4
Sugerowany wiek graczy: 13+
Czas gry: 75min
Projektant: Gavan Brown, Matt Tolman

Zawartość pudełka

  • 20 kart Małych Osiągnięć
  • 10 kart Dużych Osiągnięć
  • 4 Talie Pilotów (po 23 karty w każdej)
  • 16 żetonów Bomb
  • 16 żetonów Artefaktów
  • 76 żetonów Tuneli (o trzech różnych długościach)
  • 80 dwustronnych żetonów Minerałów (o sześciu różnych wartościach)
  • 4 dwustronne Plansze Gry

Wiertła, Skały, Minerały

Mars. Niedaleka przyszłość.
 
Korporacja Solarus odrkyła nieskończone źródło rzadkich i niesłychanie cennych minerałów skryte głęboko pod powierzchnią czerwonej skorupy. Pokłady te mogą zakończyć trwający kryzys energetyczny na Ziemi oraz zapewnić źródło energii potrzebnej na wysłanie w najdalsze zakątki galaktyki dodatkowych misji kosmicznych, by zwalczyć przeludnienie błękitnej planety.
 
Zostałeś wybrany, aby poprowadzić elitarną załogę górników – pionierów, pilotujących specjalne roboty, którzy mają tylko jedno zadanie: dokonać pierwszych, przełomowych odwiertów. Korporacja postanowiła podzielić się częścią przychodów z członkiem tak ważnej dla ludzkości wyprawy – otrzymasz zwrot kosztów szkolenia swoich górników, który będziesz mógł w dowolny sposób zainwestować w akcje firmy. Czy to właśnie ty zostaniesz zapamiętany jako najważniejszy z pionierów Solarusa –  jako twórca przyszłej potęgi ludzkości?

Wiertła, Skały, Minerały:
Zaskakujące połączenie dwóch rodzajów gier: gry o budowaniu talii oraz logicznej gry o dokładaniu płytek na planszę. Z jednej strony gracze skupiać muszą się na przemyślanym kompletowaniu własnej talii, aby zapewnić sobie stały dopływ coraz potężniejszych kart pilotów oraz na sprytnym układaniu kart tuneli na planszy, aby zdobywać jak najlepsze bonusy dla siebie, przeszkadzając przy tym w ruchach kolejnym graczom

Świeża, prosta mechanika.
Proste  zasady pozwalają na grę nawet niedoświadczonym graczom, a także całym rodzinom, jednak mnogość sytuacji, które mogą zdarzyć się w trakcie rozgrywki przy zagrywaniu kart, artefaktów oraz dzięki zmiennym, jakie wprowadzają karty Osiągnięć, powodują, że gra świetnie sprawdza się także wśród graczy ceniących bardziej wymagające, logiczne rozgrywki.

Piękne wydanie.
Świetne wydanie utrzymane w komiksowej konwencji lekkiego sci-fi z przymróżeniem oka. Kolorowe karty górników, mnóstwo znaczników surowców, obce artefakty i bomby, ale przede wszystkim ciekawa plansza gry – dwustronna, składająca się z paru poziomów

Linki